مقالات

معرفی جدیدترین آپشن ها و لوازم اسپرت ساینا (اتوماتیک، لوکس، S،SX،EX)

نمای جلو و کنار خودرو ساینا

داشتن یک خودروی زیبا با آپشن ها و امکانات رفاهی فوق العاده آرزوی هر راننده و صاحب خودرو است. اگر خودرویی از ظاهر زیبایی برخوردار باشد و شکل و شمایل خودروهای گران قیمت را داشته باشد پس هزینه کردن برای افزایش آپشن ها و اسپرت کردن این خودرو می تواند کار بسیار جذاب و عاقلانه ای باشد. در این مقاله شما می‌توانید درباره آپشن ها و لوازم اسپرت ساینا مطالب مفیدی به دست بیاورید.

فهرست

معرفی لوازم اسپرت و آپشن های ساینا

زمانی که خودرویی طراحی شده و رونمایی می‌شود امکانات رفاهی خاصی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود. با توجه به میزان این امکانات خودروساز اسامی مختلفی به خودرو طراحی شده می‌دهد. اما موضوعی که در این سال‌ها از خودروسازان داخلی دیده‌ایم حذف تعداد کم یا زیادی از امکانات ارائه شده روی خودرو برای کم کردن هزینه تمام شده برای مشتری است.

نمای جلو و کنار خودرو ساینا

برای خودرو ساینا هم این اتفاق رخ داد. این موضوع در کنار مزیت کم شدن قیمت خودرو، باعث ایجاد دردسر برای مشتریان ساینا هم شده است. زیرا مشتری خود باید به دنبال خرید و نصب آپشن ها و لوازم جانبی مورد نیاز در خودرو خود باشد. اما امکان انتخاب لوازم جانبی و آپشن های قابل نصب روی ساینا نیز یکی از این مزایاست.

به همین دلیل حذف این امکانات شاید خیلی اتفاق بدی نباشد زیرا می‌توانید با مبلغ بسیار پایین تری خودرو ساینا خود را به مدل های بالاتر و بسیار گران تر ارتقا دهید.

لوازم جانبی ساینا که حذف شدند!

زمانی که خودروسازان تصمیم می‌گیرند قیمت خودرو را ارزان تر کنند تا افراد بیشتری توان خرید آن را داشته باشند برخی از آپشن های خودرو را حذف می‌کنند. در سال 97 این اتفاق برای ساینا نیز افتاد و شرکت سایپا تصمیم گرفت برخی از آپشن ها را از ساینا حذف کند.

آپشن های ظاهری حذف شده ساینا

در سال 97 چهار لوازم تزیینی ساینا مانند: رکاب جانبی، کاور مشکی در قسمت ستون خودرو، نوار مشکی صندوق عقب و رینگ های آلیاژی از روی خودرو برداشته شد. بنابراین اگر شما دنبال تزیینات ماشین ساینا هستید بهتر است از ظاهر و رینگ های آن شروع کنید.

نمای پشت خودرو ساینا

خودرو ساینا اسپرت چه آپشن هایی دارد؟

قبل از پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا نوع خودروی ساینا را مشخص کنید و متناسب با مدل خودروی‌تان اقدام به خرید لوازم اسپرت ساینا کنید.

منتقدان بر این عقیده اند که ساینا فرزند تیبا است که کمی به روز تر و دارای آپشن های بیشتر است. زیرا از نظر فنی شبیه به هم هستند و فقط امکانات و تجهیزات ساینا بیشتر از تیبا است. در سال 95 ساینا در دو مدل SX و EX وارد بازار خودرو شد. ساینا SX امکانات کمتری نسبت به ساینا EX دارد امکاناتی مانند شیشه های برقی عقب خودرو، آینه های برقی و سیستم تهویه اتوماتیک.

در تابستان 99 سایپا خودروی ساینای جدیدش را با پسوند پلاس وارد بازار کرد. ساینا پلاس تفاوت زیادی با ساینا EX ندارد و شما با خرید آپشن های قابل نصب روی ساینا می‌توانید خودروی‌تان را به جدیدترین خودروی بازار تبدیل کنید.

اسپرت کردن ساینا اس

ساینا S آپشن هایی در کابین خود دارد که مهم ترین این تغییرات را می‌توانید در پشت فرمان و کنار صفحات کیلومتر شمار ببینید. در وسط این قسمت مانیتوری برای گزارش دهی تعبیه شده. فرمان این ماشین مانند خودروهای اپتیما به شکل  D طراحی شده. در مدل فول آپشن ساینا S یک مانیتور 7 اینچی قرار دارد و می توان آن را به بلوتوث و اندروید وصل کرد. شما می توانید سیستم صوتی را از روی فرمان کنترل کنید. شیشه های عقب ساینا دودی هستند و شما با دودی کردن سایر شیشه ها می‌توانید آن را اسپرت تر کنید.

داشبورد ساینا

روکش چرمی صندلی ها، تمیز کردن آن را راحت و فضای داخل کابین ساینا را زیبا و اسپرت می‌کند. دوربین عقب نیز حین رانندگی به خصوص در مواقعی که نیاز به کمک برای دنده عقب گرفتن داشته باشید بسیار کاربردی و مفید تعبیه شده است. همچنین تنظیم کننده باد لاستیک ها از جمله امکانات و تجهیزات بسیار عالی هستند که در خودروهای ساینا اس می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

لوازم اسپرت ساینا EX چیست؟

ساینا EX که به ساینا ایکس هم معروف است دارای سیستم تهویه نیمه اتوماتیک است. اپشن دیگری که در ساینا EX می توان به آن اشاره کرد قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو است. سنسور پارک دنده عقب و نمایش دمای بیرون از خودرو از دیگر لوازم اسپرت ساینا ایکس است. البته وجود ایربگ یا همان کیسه هوا برای راننده و سرنشینان از آپشن های خوب ساینا محصوب می‌شود.

چگونه ساینا EX را اسپورت کنیم؟

وجود قفل مرکزی، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، گرمکن شیشه عقب و آینه های جانبی برقی از دیگر ویژگی های ساینا ای است که در بیشتر خودروها وجود دارد. اما اگر می‌خواهید از اسپرت کردن ساینا ایکس بیشتر لذت ببرید از چراغ های روز یا دی لایت SMD استفاده کنید. سر اگزوز استیل اسپرت به خودروی شما جذبه ی لامبورگینی می‌دهد. کفپوش صندوق چرمی از تزیینات ساینا به حساب می‌آید.

برای اطلاع از قیمت لوازم ساینا و آشنایی با وسایل تزیینی ساینا به فروشگاه آپشن و لوازم جانبی ساینا در سایت کارن یدک مراجعه نمایید.

فرمان ساینا

مشخصات و ویژگی های ساینا پلاس اسپرت

به طور قطع می‌توان گفت ساینا پلاس همان ساینا EX است البته با آپشن های ساینا S…! راه تشخیص ساینا پلاس از ساینا EX سپر دو رنگ آن است و چراغ هایی که شبیه کوییک هستند اما رنگ پس زمینه مشکی ندارند. علاوه بر سپر و چراغ ها تغییرات دیگری در ساینا پلاس اسپورت مشاهده می شود مانند:

  • فرمان دی کات یا همان فرمان D شکل ( مانند ماشین های کره ای)
  • دکمه های کنترلی روی فرمان
  • مانیتور لمسی 7 اینچی
  • دوربین عقب
  • نویگیشن یا مسیریاب
  • بلوتوث
  • شیشه های عقب دودی
  • روکش چرم صندلی ها
  • دزدگیر جدید
  • دستگیره های آسان بازشو ( در این آپشن مانند ساینا اتومات عمل کرده)
  • کفپوش های سه بعدی داخل کابین و صندوق عقب

فروش آپشن و لوازم لوکس ساینا

شما می توانید از قاب دستگیره های استیل تیبا برای تزیین ساینا استفاده کنید. همان طور که می‌دانید ساینا جزو خودروهای نسبتا ارزان ایرانی محسوب می‌شود در نتیجه لوازم جانبی ساینا و لوازم اسپرت ساینا در دسترس هستند. اما خرید از فروشگاه های معتبر که قیمت آن ها کاملا مشخص باشد به انتخاب بهتر محصول کمک می‌کند.

ساینا

آپشن های ساینا اتومات

ساینا اتومات دو سال بعد از ورود ساینا به بازار آمد. در سال 97 ساینا اتومات با تغییر در رینگ ها و رنگ ستون ها به خانواده خودروهای ایرانی پیوست. فرمان D شکل (دی کات) و دکمه های کنترلی روی فرمان از جمله تغییرات این خودرو بود. علاوه بر شکل ظاهری تغییرات دیگری هم در قسمت فنی این خودرو صورت گرفته که تفاوت چشمگیری بین ساینا دنده ای و ساینا اتومات ایجاد کرده:

  • کروز کنترل همراه با لیمیتر
  • فرمان برقی
  • ورود بدون کلید
  • استارت دکمه ای
  • چراغ بدرقه
  • کامپیوتر سفری
  • قفل خودکار یا اتولاک
  • بازشدن قفل درها هنگام تصادف به صورت خودکار و اتوماتیک
  • هشدار سرقت با بوق خودرو
  • هشدار کمربند ایمنی
  • نشانگر وضعیت دنده
  • سیستم ترمز ABS  و EBD
  • صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک
  • کیسه هوا یا ایربگ صندلی جلو و راننده

لوازم تزیینی ساینا لوکس

ساینا اتومات یا ساینا SE که مدل فول آپشن ساینا لوکس نامگذاری شده است می تواند وسایل اسپرت بیشتری داشته باشد (البته وعده سایپا بود که روی ساینا لوکس این آپشن ها نصب باشد) مانند صفحه نمایش لمسی، نویگیشن یا همان جی پی اس خودرو، سنسور فشار باد لاستیک خودرو؛ اما کوییک اتوماتیک این سه آپشن را داراست.

داشبورد ساینا اتوماتیک

زه استیل صندوق عقب یکی از لوازم اسپورت ساینا است که طرفداران زیادی دارد. قاب رکاب داخلی تیبا که برای خودروهای ساینا و کوییک نیز استفاده می شود. لیپ زیر سپر جلو که در رنگ های مختلف تولید می‌شود در تزیین بیرون ساینا مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزء تزیینات خارج کابین ساینا است.

تزیینات داخلی ساینا

اگر می خواهید داخل کابین ساینا را اسپرت کنید بهتر است از صندلی ها شروع کنید و روکش هایی با طرح های متفاوت و از جنس چرم را انتخاب کنید. زیرا روکش ها و کابین خودرو به ماشین شما شخصیت می‌دهند و سرنشینان از زیبایی خودروی شما لذت خواهند برد.

ازدیگر لوازم اسپرت داخل کابین ساینا می توان به سر دنده اشاره کرد. انواع سر دنده با قیمت های متفاوت در بازار وجود دارند که شما می توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

تعویض نشانگرهای اعلان خودرو یکی از جذاب ترین بخش های اسپرت کردن ساینا است. اگر دوست داشته باشید می توانید داشبور و قسمت جلوی کابین را با روکش ها همرنگ کنید و از خودروی لوکس ساینا ذوق کنید و لذت ببرید.

نمای کنار و جلو خودرو ساینا

فروش اینترنتی لوازم یدکی ساینا

علاوه بر تزئین و اسپورت کردن ساینا گاهی به تعویض یکی از قطعات یدکی خودرو احتیاج پیدا می کنید. بنابراین کافی است به سایت کارن یدک سر بزنید و از این فروشگاه بزرگ اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودروی ساینا را همراه با ضمانت اصالت و ضمانت بازگشت کالا تهیه کنید.

با ثبت سفارش در فروشگاه آپشن و لوازم اسپرت کارن یدک، آپشن های داخل کابین، لوازم اسپرت خارج کابین و لوازم جانبی داخل موتور مورد نیاز خودرو خود را در سریعترین زمان ممکن درب منزل خود دریافت کنید.

4 دیدگاه در “معرفی جدیدترین آپشن ها و لوازم اسپرت ساینا (اتوماتیک، لوکس، S،SX،EX)

  1. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    سایر لوازم خودرو

    1. سعید جهان بخش گفت:

      ممنون

    2. سعید جهان بخش گفت:

      سپاس

  2. جومتو گفت:

    مقاله بسیار کاربردی و مفیدی بود.
    ممنون از اطلاعات خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *